Просування локального бізнесу: офлайн чи діджитал?

Просування локального бізнесу: офлайн чи діджитал?

02 Лютого 2020 /

Багато наших проєктів тісно чи напряму пов’язані з локальним бізнесом. Тому хочемо поділитися деякими фішками що допоможуть вам залучити клієнтів, якщо ви — local brand. В Інтернеті багато що пишуть по цій темі, я розкажу тільки про те з чим мав досвід особисто.

Чітко визначте райони, з якими ви плануєте працювати. Як показує досвід, часто для локалу не всі райони (міста, чи області) однаково важливі. Проведіть якісний аналіз та не витрачайте ресурси на зони, де мало або взагалі немає ваших клієнтів.

Google My Business — ваш ліпший друг. Додайте вашу компанію в усі можливі довідники, що представлені у вашому регіоні (2GIS, Zoon, CitySites тощо).

Працюйте над рейтингом та відгуками — це вкрай важливо. Намагайтеся тримати бал якомога вище, але не менше ніж у конкурентів. Обов’язково (!) відповідайте на негативні відгуки, по можливості — на всі.

Створіть сторінки вашої компанії в соцмережах. Якісно оформіть профілі та працюйте з ними щонайактивніше. Зробіть цікавий контент-план та РЕГУЛЯРНО публікуйте пости. Щоби пришвидшити ефект запустіть таргетовану рекламу.

Попіклуйтеся про те, щоби ваші клієнти могли знайти вас за зрозумілими їм (а не вам!) ключовими словами. Serpstat та Google Ads вам у поміч. Якщо сайта/посадкової сторінки немає — можна запустити рекламу на спочатку на сторінку Facebook. Якщо є — підключайте також SEO.

— Співпрацюйте з місцевими медіа. Уважно відстежуйте активність різних ЗМІ у вашому регіоні, та обирайте тільки лідерів (у Дніпрі та області, наприклад, найпотужніше вистрілює Інформатор). Це зміцнить позиції бренду в регіоні та підвищить впізнаваність.

— Враховуйте локальні особливості. Мова, свята події, розташування, транспорт. Зробіть якісне та зрозуміле фото фасаду/вивіски, за яким клієнт зможе швидко вас знайти. Додайте схему проїзду, особливо якщо ваша компанія розташована не на червоній лінії.

— Розробіть цінну програму лояльності. Акцент — реальна цінність для клієнта. Якщо ваш продукт вартує 100 грн, то знижкою у 5 % ви лише знецінете таку програму, як і бренд загалом. Намагайтеся давати БІЛЬШЕ, ніж очікує клієнт.

— У локальному бізнесі дуже круто працюють різномантіні партнерки та колаби. Знайдіть бізнеси, з якими у вас перетинається аудиторія, та зробіть взаємовигідни умови для обидвох сторін.

— Ми живемо в епоху грандіозного буму соцмереж, де інфлуенсери мають величезний вплив на різні групи людей. Оберіть тих, що користуються популярністю серед вашої ЦА, та запропонуйте їм спробувати ваш продукт. Якщо продукт дійсно крутий, вони обов’язково розкажуть про це своїм підписникам. Навіть без жодних грошей.

— Майже кожен бізнес що працює з B2C (особливо сфера послуг) стикається з тим, що клієнти постійно задають одні й ті ж питання. Коли звернень стає багато, стає важко вчасно відповідати на кожне — адже клієнт чекати не буде. У результаті, з масштабуванням бізнес втрачає не тільки клієнтів, але й репутацію. Створіть власного чат-бота, який буде цілодобово відповідати на питання ваших клієнтів.

Так ви зможете:

  • Заощадити на додаткових витратах (з/п оператора чи послуги кол-центру)
  • Завжди бути на зв’язку зі своїм клієнтом та блискавично швидко відповідати на його питання
  • Взаємодіяти з клієнтами (проводити опитування, запускати та покращувати програми лояльності)
  • Підвищити лояльність клієнтів до компанії, зробити взаємодію із нею більш зручною та приємною (наприклад, той же location в Telegram, тицьнувши на який, можна одразу прокласти маршрут до вашої компанії, у два кліки — круто?)
  • Збирати й обробляти статистику (що та як часто запитують клієнти, у які філіали частіше звертаються, на які акції краще реагують тощо)

Наостанок. Не забувайте що digital став невід’ємною частиною нашого життя, але існує ще й реальний світ. Ваші клієнти так само ходять вулицею, мають вуха та очі. Комбінуйте, синхронізуйте, поєднуйте свій онлайн з оффлайн. Зовнішня реклама / радіо / газети — працює ВСЕ, якщо ти правильно використовуєш ці інструменти.

І пам’ятайте: ви маєте бути для свого клієнта вірним другом, який завжди поруч коли треба, а не настирливим залицяльником, який постійно прагне завоювати увагу.

За матеріалами авторського блогу Євгена Бутіна